تعمیر آسانسور

ساخت وبلاگ

آسانسور به هر علتی مختل شده باشد، دست روی دست گذاشتن کار را بدتر می کند. اگر آسانسور از کار بیافتد، یا اگر کسی در آسانسور گیر بیافتد، به طور معمول کاربران مجبور می شوند که برای تعمیر آسانسور دست به کار شوند؛ ولی اگر فقط علائم خودنمایی می کنند، صبر نکنید که آسانسور از کار بیافتد و هرچه سریعتر دست به کار شوید.

به طور معمول تا آسانسور از کار نیافتد، کسی آن را غیرقابل استفاده به حساب نمی آورد؛ این رویکرد غلطی است؛ زیراامکان دارد وقتی آسانسور از کار بیافتد که یک حادثه پرهزینه جانی و مالی اتفاق بیافتد. برای همین اهمیت دارد که علائم آسانسور مختل را بدانیم.

شنیدن صداهای غیرمعمول

هر نوع صدای ناهجاری امکان دارد علامتی از یک نقص فنی باشد که توسط یک کارشناس تعمیر آسانسور قابل تشخیص می باشد. صداهایی مانند کشیده شدگی قطعات فلزی روی هم امکان دارد در طول مسیر حرکت کابین تداوم داشته باشد.

علت این صداها می تواند جا به جایی ترمزهای اضطراری آسانسور، شل شدگی پیچ های قاب کابین یا کادر وزنه آسانسور، خوردگی کشک‌های کابین یا کادر وزنه، تنظیم نبودن سیستم پاراشوت با ترمز اضطراری آسانسور، برخورد یا سایش قطعات ثابت و متحرک (برای مثال درب کابین با درب طبقه)، هم‌تراز نبودن ریل‌های کابین یا کادر وزنه، تزئینات کابین و… باشد.

صداهای غیرمعمول امکان دارد از موتورخانه آسانسور و از سمت موتور آسانسور یا تابلو فرمان آسانسور باشد. در صورت ایجاد این علائم باید از کارشناس تعمیر آسانسور خود تقاضای رفع این اختلال را داشته باشید.

امکان دارد که زمان حرکت کابین، ترمزهای اضطراری به اشتباه عمل کند؛ در صورت ایجاد حادثه، به جز هزینه های مالی ساختمان، امکان هزینه جانی هم است.

استارت و استوپ‌های شدید زمان شروع یا توقف حرکت کابین آسانسور

امکان دارد موقع حرکت آسانسور یا ایستادن آن، آسانسور با تکان های شدید متوقف گردد. این عمل آسانسور می تواند به علل متنوعی باشد:

  • تنظیم نبودن فنرهای مگنت ترمز موتور آسانسور
  • بالانس نبودن وزن کابین با وزن کادر بدنه
  • اختلال گیربکس آسانسور

حرکت آسانسور زمان باز بودن درب طبقه

این یکی از موارد نادر است؛ البته علت این حادثه خراب شدگی قطعات نیست. کارشناسان تعمیر آسانسور انسان های شریف و زحمت‌کشی می باشند و به‌موجب شغل خود روحیه کمک به هم‌نوعان و فداکاری در این اشخاص است. این شغل علاوه بر خطر و زحمت بالایی که دارد خیلی از درآمد مطلوبی برخوردار نیست.

اما در هر شغلی افرادی می باشند که برای آسان‌طلبی خود حاضرند جان انسان‌ها را به‌خطر بیندازند.

این اشخاص برای پیشگیری از خراب شدگی پی در پی آسانسور و آسان کردن کار خود اقدام به قطع کردن بعضی از سنسورهای آسانسور و مدارهای ایمنی آسانسور می نمایند. امکان دارد خراب شدگی آسانسور کم شود اما وسیله شما تبدیل به ارابه مرگی شود که جان کاربران هر لحظه درخطر می باشد.

در صورت مشاهده این موارد پیشنهاد می شود که کارشناس تعمیر آسانسور را تعویض کنید یا دست کم به او تذکر دهید.

هم‌سطح (LEVEL ) نایستادن مابین طبقات

امکان دارد زمان ایستادن کابین در طبقه، توقف در حد 5 سانتی‌متر پایین‌تر یا بالاتر از سطح طبقه صورت گیرد. علل هم‌سطح نایستادن آسانسور می تواند موارد زیر باشد:

  • تنظیم نبودن سنسورهای طبقات
  • تنظیم نبودن سرعت موتور

 

صداهای غیرمعمول، تکان های شدید زمان شروع یا توقف حرکت آسانسور، هم‌سطح نایستادن طبقات، حرکت آسانسور حین باز بودن درب طبقه، به‌علاوه، زمان های انتظار طولانی، داغ شدگی آسانسور… همه از علائم خراب شدگی آسانسور می باشند. برای تعمیر آسانسور با ما در ارتباط باشید.

تعمیر آسانسور...
ما را در سایت تعمیر آسانسور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : الفباوب mohanadomidi بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 22:29